aankomst, ongelukje & stage

20 april 2018 - Willemstad, Nederlandse Antillen

Bon bini (welkom) op mijn blog.

Inmiddels voor de veertiende keer aankomen op dit prachtige eiland. Ja u leest het goed, de veertiende keer. Dit keer ben ik er echter niet voor een vakantie van een aantal weken maar om een half jaar stage te lopen bij duikcentrum Van de Ven. Waar ik momenteel ben? Op curacao.

Bij aankomst op Curacao international airport (hato) opgehaald door het bemiddelingsbureau die ik ingeschakeld had om alles voor mijn stageperiode in orde te maken. Zij brachten mij naar de Telamonstraat waar in een studentenhuis met 30 andere stagiaires zal verblijven. Hier aangekomen was ik in eerste instantie een beetje geshockeerd. Aangezien ik thuis nog bij mijn ouders woon (lees: netjes en schoon) was dit een wereld van verschil. Gelukkig went het snel en kan ik me goed aanpassen.

Maandags, de eerste stage dag. Om 8 uur was het dan zo ver. Ik kwam aan bij het duikcentrum. Na een week ingewerkt te zijn door een medestagiaire had ik alles al vrij snel onder de knie. De tweede week krijg ik al gelijk veel verantwoordelijkheden. Zo moest ik zelf hele duiktrips gaan plannen. Daarnaast ging ik mee naar onze leverancier van duikspullen om nieuwe prijsafspraken te maken.

De laatste dag van tweede week zou mijn stageperiode bijna tot een abrupt einde komen. Door een ongelukje met het hek voor ons huis die mij gebroken tenen en een verbrijzelde kleine teen opleverde. In deze maand ben ik drie keer geopereerd (ik zal jullie de foto's besparen). Deze periode heb ik niet veel meer gezien dan het ziekenhuis en het plafond van mijn kamer. Echter heeft dit ongelukje mij er niet van weerhouden om mijn stageperiode succesvol af te ronden. Ik denk niet dat ik weer snel zo een leuke stage plek krijg. ik leer veel, ben druk met klanten en dit alles in combinatie met mijn leukste hobby. Namelijk: diepzeeduiken.

Waar ben ik nu mee bezig? Na deze periode ben ik aan een inhaalrace begonnen voor verschillende vakken. Daarnaast moet er gewoon gewerkt worden. Daarom heb ik weinig nieuws en verhalen over de afgelopen maand. Ik voel me weer goed en heb het naar mijn zin op stage. Waaneer ik met alles weer helemaal bij ben zal ik jullie op de hoogte houden via mijn blog.